



הקמת קמפיין ברשת המדיה (GDN)
עמוד הבית » הקמת קמפיין ברשת המדיה (GDN)
בעזרת קמפיין ברשת המדיה של Google, נוכל להגיע לאפשרויות שונות של קהלים – מקהל רימרקטינג (קהל שביקר אצלנו באתר), ועד אנשים שהם מוכוונים רכישה.
קהלים אפשריים בגוגל אדס
רימרקטינג – Remarketing
קהל שביקר אצלנו באתר. לשם כך, נדרש להתקין את קוד הרימרקטינג של גוגל באתר שלכם או לייצר קהלים בגוגל אנליטיקס ולייבא אותם לגוגל אדס.
איך ניתן למצוא את הקוד וההוראות להטמעת קוד רימרקטינג בגוגל אדס?
היכנסו ל- כלים > קהלים > מקורות קהל
תגללו עד לסוף העמוד ושם יהיה לכם את הקוד רימרקטינג.
בגוגל אנליטיקס תוכלו לייצר קהלים קצת יותר מעניינים ומורכבים – כמו למשל אנשים ששהו זמן מסוים בעמוד (כי גולש ששהה 10 דק׳ באתר שלכם הרבה יותר ״חם״ מגולש ששהה דקה).
היכנסו באנליטיקס ל:

קהל עם כוונת רכישה (In-Market)
קהל מסוג זה התגלה כקהל ממיר מאוד כי גוגל יודע לזהות את היסטוריית הגלישה של המשתמשים. קהל זה רלוונטי מאוד לעסקים שהקמפיין שלהם מוכוון לרכישת מוצרים. כמו כן, קהל זה התגלה גם כיעיל עבור רכישת שירותים כמו צילום, סדנאות וכו׳.
על מנת לבחור קהל זה, תלכו לכרטיסיית ״קהלים״ בגוגל אדס ומשם תלחצו על הפלוס הכחול. תקבלו 3 אפשרויות תחת כרטיסיית ״עיון״ ואחת מהן היא ״קהל עם כוונת רכישה״. משם תוכלו לבחור מתוך הקטגוריות האפשריות את הקהל שהכי מתאים עבורכם.
מיקומים
מדובר של שיטת מיקוד שמאפשרת לבחור אתרים ספציפיים, ערוצי יוטיוב, אפליקציות שבהם אתם רוצים לפרסם את המודעות שלכם.
למשל, אם אני מוכרת מוצר שמיועד לאוהדי ספורט, אנשים שחובבים ספורט, אני יכולה לפרסם באתר של ספורט 5.
על מנת לבחור מיקומים, תלכו לכרטיסייה ״מיקומים״ בגוגל אדס ומשם תלחצו על הפלוס הכחול. במסך שתקבלו תוכלו לחפש מיקומים ותוכלו להוסיף באופן ידני את המיקומים שתרצו.
תחומי עניין, דמוגרפיה ומילות מפתח
אני אישית פחות אוהבת להשתמש בשיטות מיקוד אלו כי מצאתי שהם ״שותים״ את התקציב ולא מועילים כמו שאר שיטות המיקוד.
אולם, אם אתם מפרסמים למדינה שהיא לא ישראל, עניין הדמוגרפיה יכול מאוד להועיל לכם. למשל, אם תרצו לפרסם מוצר יקר מאוד לאנשים שהם בעלי משפחה, הייתי ממליצה לבחור באופציה זו.
הקמת הקמפיין
אחרי שהחלטנו אילו שיטות מיקוד נרצה, נוכל להתחיל בהקמת הקמפיין ברשת המדיה של גוגל.
יאללה, הגיע הזמן להתחיל!
- לחיצה על הפלוס הכחול במסך "קמפיינים" בשביל שנוכל להקים קמפיין חדש
- גוגל יבקש מכם מטרה לקמפיין. ההמלצה שלי היא לבחור ב- "ללא מטרה"
- בשלב שלאחר מכן, גוגל יבקש מכם לבחור בסוג קמפיין. בשביל קמפיין ברשת המדיה, נבחר "מדיה"
- הגענו לחלק של האזורים הגיאוגרפיים - בישראל במיוחד העניין הזה לא מדויק בכלל ובפרט במחשבים נייחים. האזורים הגיאוגרפיים נלקחים מה- IP של המחשב ובישראל, ה- IP יכול להילקח מחברת האחסון שנמצאת בעיר אחרת מאיפה שנמצא המחשב. לכן, אם העסק שלכם לא מיועד לכמה ערים ספציפיות כמו למשל מסעדה שעושה משלוחים רק בתל אביב, הייתי ממליצה לכם בשלב הראשוני לבחור בישראל ולאחר מכן לבצע את האופטימיזציה.עוד נושא שכדאי לדעת באזור זה - אם למשל אתם עורכי דין והמשרד שלכם נמצא בתל אביב, אתם כן תרצו לתת עדיפות לאנשים מהסביבה. לכן, בנוסף לישראל תבחרו גם בערים תל אביב, רמת גן, גבעתיים וכו' ואז תוכלו לתת לערים הללו BID גבוה יותר (עדיפות).
- חשוב לזכור! במיקומים הגיאוגרפיים יש לכם לינק כחול שפותח אפשרויות נוספות - אתם תרצו לבחור שם באופציה השנייה - רק אנשים במיקום הגיאוגרפי שנבחר.
- שפות - בקמפיינים ברשת המדיה, השפה היא שפת האתר בו תופיע המודעה. לכן, אם אנחנו מפרסמים בישראל, נרצה לבחור בעברית.
- תקציב - מדובר על תקציב יומי. ברשת המדיה העלויות לקליק יחסית נמוכות ובדרך כלל נעות בין 0.3 ש״ח לשקל וחצי. לכן, גם תקציב של 10 ש״ח ליום זה תקציב סביר להתחלה.
- אסטרטגיה - אולי החלק הקשה ביותר להבנה עבור מפרסמים חדשים. לכן, אני ממליצה לקרוא על האסטרטגיות במרכז העזרה של גוגל אדס (לחצו על השורה למעבר). אני אוהבת להתחיל את הקמפיינים שלי עם אסטרטגיית "מקסימום קליקים" ובקמפיין רימרקטינג בעלות ידנית לקליק כדי שתהיה לי שליטה רחבה יותר.
- קבוצות מודעות - מומלץ מאוד בקמפיין ברשת המדיה ליצור קבוצת מודעות לכל שיטת מיקוד שתבחרו. למשל, אם בחרתם לפרסם עבור קהל רימרקטינג ועבור קהל עם כוונת רכישה, תייצרו 2 קבוצות מודעות - אחת לכל שיטת מיקוד.
- מודעות - בקמפיין ברשת המדיה בגוגל אדס ניתן להעלות מגוון של סוגי מודעות - ממודעות רספונסיביות עד באנרים וגם באנרים מונפשים מסוג HTML5. מומלץ מאוד! כפי שיצרנו קבוצת מודעות לכל שיטת מיקוד, מומלץ גם לייצר קבוצת מודעות לכל סוג מודעה.
- לחיצה על הפלוס הכחול במסך "קמפיינים" בשביל שנוכל להקים קמפיין חדש
- גוגל יבקש מכם מטרה לקמפיין. ההמלצה שלי היא לבחור ב- "ללא מטרה"
- בשלב שלאחר מכן, גוגל יבקש מכם לבחור בסוג קמפיין. בשביל קמפיין ברשת החיפוש, נבחר "חיפוש"
- בשלב שלאחר מכן, גוגל יבקש מכם לבחור בסוג קמפיין. בשביל קמפיין ברשת החיפוש, נבחר "חיפוש"
- אחרי שבחרתם ב"חיפוש", הוא יבקש שתבחרו את התוצאה הרצויה. בשלב זה, אל תבחרו בשום דבר ותלחצו על המשך
- עכשיו הגענו למסך "הגדרות הקמפיין" - תיתנו שם לקמפיין וברשתות תסירו את ה- V מרשת המדיה - ההמלצה היא לבנות קמפיין איכותי לכל רשת שנרצה לפעול בה. כלומר, קמפיין ייעודי לרשת החיפוש וקמפיין ייעודי לרשת המדיה, לא נרצה לשלב ביניהם.
- הגענו לחלק של האזורים הגיאוגרפיים - בישראל במיוחד העניין הזה לא מדויק בכלל ובפרט במחשבים נייחים. האזורים הגיאוגרפיים נלקחים מה- IP של המחשב ובישראל, ה- IP יכול להילקח מחברת האחסון שנמצאת בעיר אחרת מאיפה שנמצא המחשב. לכן, אם העסק שלכם לא מיועד לכמה ערים ספציפיות כמו למשל מסעדה שעושה משלוחים רק בתל אביב, הייתי ממליצה לכם בשלב הראשוני לבחור בישראל ולאחר מכן לבצע את האופטימיזציה.עוד נושא שכדאי לדעת באזור זה - אם למשל אתם עורכי דין והמשרד שלכם נמצא בתל אביב, אתם כן תרצו לתת עדיפות לאנשים מהסביבה. לכן, בנוסף לישראל תבחרו גם בערים תל אביב, רמת גן, גבעתיים וכו' ואז תוכלו לתת לערים הללו BID גבוה יותר (עדיפות).
- חשוב לזכור! במיקומים הגיאוגרפיים יש לכם לינק כחול שפותח אפשרויות נוספות - אתם תרצו לבחור שם באופציה השנייה - רק אנשים במיקום הגיאוגרפי שנבחר.
- שפות - בקמפיינים ברשת החיפוש, השפה היא שפת הדפדפן של הגולש. כלומר, כל עוד הוא עומד בשאר ההגדרות שהגדרנו, לא מעניין אותנו מהי שפת הדפדפן שלו. לכן, באופציה זו אני תמיד בוחרת ב- "כל השפות".
- תקציב - מדובר על תקציב יומי. שימו לב שאתם בוחרים תקציב שהגיוני לבידים שהתקבלו במחקר המילים שביצעתם. מה זאת אומרת? אם במחקר מילות המפתח שלכם ראיתם שממוצע המחיר לקליק שלכם עומד על 10 ש"ח, לא תוכלו לבחור תקציב של 5 ש"ח ליום. האסטרטגיה שאני בוחרת בה ברוב המקרים אם מדובר בתקציב מינימלי, הוא להכפיל ב- 10 את מחיר הממוצע לקליק. כך אני יודעת שלפחות אקבל 10 קליקים בערך ביום.
- אסטרטגיה - אולי החלק הקשה ביותר להבנה עבור מפרסמים חדשים. לכן, אני ממליצה לקרוא על האסטרטגיות במרכז העזרה של גוגל אדס (לחצו על השורה למעבר). אני אוהבת להתחיל את הקמפיינים שלי עם אסטרטגיית "מקסימום קליקים" במידה ולא מדובר בתחום עם בידים מאוד יקרים כמו עריכת דין. החיסרון באסטרטגיה זו, היא שאם יש תחרות ממש גדולה במילות המפתח שלכם, המיקום הממוצע של המודעות שלכם יהיה מאוד נמוך. לכן, כאשר בוחרים באסטרטגיה זו, אתם צריכים להיות במעקב שהמיקום הממוצע שלכם סביר. אם ראיתם שהוא נמוך, תשנו את האסטרטגיה ל"עלות ידנית לקליק" (שימו לב שה- V לא מסומן) ותשנו את הבידים של מילות המפתח לפי המיקום הממוצע שלהם. כלומר, אם יש מילות מפתח שנמצאות במיקום 2 ומטה עדיף לא לגעת בהן, אבל אם יש מילים במיקום של 3 ומעלה, כדאי להגדיל את הביד שלהן.
- זהו, סיימנו את החלק של ההגדרות קמפיין, תלחצו על המשך
- אחרי שלחצנו על המשך גוגל ירצה שנקים את הקבוצות מודעות שלנו ואת המודעות. אני אוהבת בשלב זה ללחוץ על ביטול ולעשות זאת מהמסך הראשי של הגוגל אדס.
- נלך לכרטיסיה "קבוצות מודעות" ונלחץ על הפלוס הכחול כדי להקים קבוצת מודעות חדשה. אם נחזור לדוגמה של העורכי דין, נפתח קבוצת מודעות שנקרא לה "עורך דין לדיני משפחה" ונשים בה את כל מילות המפתח שקשורות לנושא זה: עו"ד לדיני משפחה, עורך דין משפחה, עורך דין לענייני משפחה וכו'.
- לאחר שנבחר את מילות המפתח, גוגל יעביר אותנו לשלב יצירת המודעות. כיום, יש לנו אפשרות ליצירת מודעת טקסט מורחבת שמורכבת מ- 3 כותרות ו- 2 תיאורים או מודעת טקסט רספונסיבית שבה אנחנו שמים מספר רב של כותרות ומספר רב של תיאורים וגוגל יעשה MIX ביניהם כדי לבדוק מה השילוב המוצלח ביותר. ההמלצה שלי היא לבנות 2 מודעות טקסט מורחבות ומודעה רספונסיבית אחת בכל קבוצת מודעות. כמה דגשים לגבי כתיבת המודעות - כיתבו את מילת המפתח המרכזית שלכם בכותרת 1 או 2, במקרה זה "עורך דין לדיני משפחה". בתיאור, תמיד תכניסו הנעה לפעולה, כמו "היכנסו לפרטים נוספים" או "התקשרו עוד היום לקבלת הצעת מחיר" וכו'.
- לאחר שסיימתם לבנות את כל קבוצות המודעות והמודעות, הגיע הזמן להוסיף "תוספי מודעות" כדי להרחיב את המודעות שלנו וכדי להוסיף עוד אמצעים להנעה לפעולה. כדי להגיע להוספת התוספי מודעות, לחצו על כרטיסיית "מודעות" ובחלק העליון העבירו את הלשונית לתוספי מודעות. גם בחלק זה, בשביל להוסיף תוספים, נצטרך ללחוץ על הפלוס הכחול. בלחיצה על הפלוס הכחול, נצטרך לבחור את סוג התוסף שאותו נרצה להוסיף. ההמלצה שלי היא תמיד להוסיף את התוספים הבאים: טלפון, SITELINKS (לפחות 4) ויתרונות מרכזיים (לפחות 4). אם אתם יכולים להוסיף גם מידע מובנה ומיקום זה יהיה נהדר.