



הקמת קמפיין חיפוש ב- Google Ads
עמוד הבית » הקמת קמפיין חיפוש
בעזרת קמפיין ברשת החיפוש של Google, נוכל להגיע ללקוחות רלוונטיים עבורנו.
למה? כי קמפיין זה עובד לפי מילות מפתח. כלומר, אנחנו אומרים לגוגל במילות המפתח X ו- Y אני רוצה שהמודעה שלי תופיע.
איך נדע אילו מילות מפתח מחופשות בגוגל?
לשם כך, יש את מתכנן מילות המפתח של גוגל. הגישה למתכנן מילות המפתח היא אך ורק למי שיש חשבון גוגל אדס.
למתכנן מילות המפתח נגיע דרך התפריט העליון בגוגל אדס > כלים והגדרות (סימן של מפתח כלים) > מתכנן מילות המפתח.
במתכנן מילות המפתח תוכלו לכתוב עד 10 מילים ולקבל עבורן נפחי חיפוש ב- 12 חודשים האחרונים ורעיונות למילים נוספות.
את רשימת המילים תוכלו לייצא לקובץ ע"י לחיצה על "הורדה".
סידור מילות המפתח לצורך קידום ממומן יעיל ואיכותי
לאחר שהורדתם את קובץ האקסל של כל המילים, אתם תצטרכו לעשות סינון מקיף ולבחור רק במילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלכם.
רצוי לבחור במילות מפתח מדויקות ולא כלליות כדי לא לבזבז את התקציב מהר מדי וכדי ששיעור ההמרה יהיה גבוה יותר.
לאחר שעשיתם סינון זה, תחלקו את מילות המפתח לקבוצות. מה זאת אומרת?
למשל, אם אתם עורכי דין לדיני משפחה וקיבלתם מילים כמו: עורך דין גירושין, עורך דין לדיני משפחה, עורך דין להסכם ממון.
במקרה זה, מדובר על 3 קבוצות שונות של מילים (בשפה של גוגל אדס – קבוצות מודעות – Ad Groups).לכל קבוצת מודעות תרצו מודעות ייעודיות.
כלומר, עבור הקבוצה של עורך דין גירושין, תרצו להתייחס לנושא זה ובקבוצה של עורך דין הסכם ממון, להתייחס לנושא של הסכמים.
הקמת הקמפיין
אחרי שסידרנו וארגנו את מילות המפתח, נוכל להתחיל בהקמת הקמפיין ברשת החיפוש של גוגל.
יאללה, הגיע הזמן להתחיל!
- לחיצה על הפלוס הכחול במסך "קמפיינים" בשביל שנוכל להקים קמפיין חדש
- גוגל יבקש מכם מטרה לקמפיין. ההמלצה שלי היא לבחור ב- "ללא מטרה"
- בשלב שלאחר מכן, גוגל יבקש מכם לבחור בסוג קמפיין. בשביל קמפיין ברשת החיפוש, נבחר "חיפוש"
- בשלב שלאחר מכן, גוגל יבקש מכם לבחור בסוג קמפיין. בשביל קמפיין ברשת החיפוש, נבחר "חיפוש"
- אחרי שבחרתם ב"חיפוש", הוא יבקש שתבחרו את התוצאה הרצויה. בשלב זה, אל תבחרו בשום דבר ותלחצו על המשך
- עכשיו הגענו למסך "הגדרות הקמפיין" - תיתנו שם לקמפיין וברשתות תסירו את ה- V מרשת המדיה - ההמלצה היא לבנות קמפיין איכותי לכל רשת שנרצה לפעול בה. כלומר, קמפיין ייעודי לרשת החיפוש וקמפיין ייעודי לרשת המדיה, לא נרצה לשלב ביניהם.
- הגענו לחלק של האזורים הגיאוגרפיים - בישראל במיוחד העניין הזה לא מדויק בכלל ובפרט במחשבים נייחים. האזורים הגיאוגרפיים נלקחים מה- IP של המחשב ובישראל, ה- IP יכול להילקח מחברת האחסון שנמצאת בעיר אחרת מאיפה שנמצא המחשב. לכן, אם העסק שלכם לא מיועד לכמה ערים ספציפיות כמו למשל מסעדה שעושה משלוחים רק בתל אביב, הייתי ממליצה לכם בשלב הראשוני לבחור בישראל ולאחר מכן לבצע את האופטימיזציה.עוד נושא שכדאי לדעת באזור זה - אם למשל אתם עורכי דין והמשרד שלכם נמצא בתל אביב, אתם כן תרצו לתת עדיפות לאנשים מהסביבה. לכן, בנוסף לישראל תבחרו גם בערים תל אביב, רמת גן, גבעתיים וכו' ואז תוכלו לתת לערים הללו BID גבוה יותר (עדיפות).
- חשוב לזכור! במיקומים הגיאוגרפיים יש לכם לינק כחול שפותח אפשרויות נוספות - אתם תרצו לבחור שם באופציה השנייה - רק אנשים במיקום הגיאוגרפי שנבחר.
- שפות - בקמפיינים ברשת החיפוש, השפה היא שפת הדפדפן של הגולש. כלומר, כל עוד הוא עומד בשאר ההגדרות שהגדרנו, לא מעניין אותנו מהי שפת הדפדפן שלו. לכן, באופציה זו אני תמיד בוחרת ב- "כל השפות".
- תקציב - מדובר על תקציב יומי. שימו לב שאתם בוחרים תקציב שהגיוני לבידים שהתקבלו במחקר המילים שביצעתם. מה זאת אומרת? אם במחקר מילות המפתח שלכם ראיתם שממוצע המחיר לקליק שלכם עומד על 10 ש"ח, לא תוכלו לבחור תקציב של 5 ש"ח ליום. האסטרטגיה שאני בוחרת בה ברוב המקרים אם מדובר בתקציב מינימלי, הוא להכפיל ב- 10 את מחיר הממוצע לקליק. כך אני יודעת שלפחות אקבל 10 קליקים בערך ביום.
- אסטרטגיה - אולי החלק הקשה ביותר להבנה עבור מפרסמים חדשים. לכן, אני ממליצה לקרוא על האסטרטגיות במרכז העזרה של גוגל אדס (לחצו על השורה למעבר). אני אוהבת להתחיל את הקמפיינים שלי עם אסטרטגיית "מקסימום קליקים" במידה ולא מדובר בתחום עם בידים מאוד יקרים כמו עריכת דין. החיסרון באסטרטגיה זו, היא שאם יש תחרות ממש גדולה במילות המפתח שלכם, המיקום הממוצע של המודעות שלכם יהיה מאוד נמוך. לכן, כאשר בוחרים באסטרטגיה זו, אתם צריכים להיות במעקב שהמיקום הממוצע שלכם סביר. אם ראיתם שהוא נמוך, תשנו את האסטרטגיה ל"עלות ידנית לקליק" (שימו לב שה- V לא מסומן) ותשנו את הבידים של מילות המפתח לפי המיקום הממוצע שלהם. כלומר, אם יש מילות מפתח שנמצאות במיקום 2 ומטה עדיף לא לגעת בהן, אבל אם יש מילים במיקום של 3 ומעלה, כדאי להגדיל את הביד שלהן.
- זהו, סיימנו את החלק של ההגדרות קמפיין, תלחצו על המשך
- אחרי שלחצנו על המשך גוגל ירצה שנקים את הקבוצות מודעות שלנו ואת המודעות. אני אוהבת בשלב זה ללחוץ על ביטול ולעשות זאת מהמסך הראשי של הגוגל אדס.
- נלך לכרטיסיה "קבוצות מודעות" ונלחץ על הפלוס הכחול כדי להקים קבוצת מודעות חדשה. אם נחזור לדוגמה של העורכי דין, נפתח קבוצת מודעות שנקרא לה "עורך דין לדיני משפחה" ונשים בה את כל מילות המפתח שקשורות לנושא זה: עו"ד לדיני משפחה, עורך דין משפחה, עורך דין לענייני משפחה וכו'.
- לאחר שנבחר את מילות המפתח, גוגל יעביר אותנו לשלב יצירת המודעות. כיום, יש לנו אפשרות ליצירת מודעת טקסט מורחבת שמורכבת מ- 3 כותרות ו- 2 תיאורים או מודעת טקסט רספונסיבית שבה אנחנו שמים מספר רב של כותרות ומספר רב של תיאורים וגוגל יעשה MIX ביניהם כדי לבדוק מה השילוב המוצלח ביותר. ההמלצה שלי היא לבנות 2 מודעות טקסט מורחבות ומודעה רספונסיבית אחת בכל קבוצת מודעות. כמה דגשים לגבי כתיבת המודעות - כיתבו את מילת המפתח המרכזית שלכם בכותרת 1 או 2, במקרה זה "עורך דין לדיני משפחה". בתיאור, תמיד תכניסו הנעה לפעולה, כמו "היכנסו לפרטים נוספים" או "התקשרו עוד היום לקבלת הצעת מחיר" וכו'.
- לאחר שסיימתם לבנות את כל קבוצות המודעות והמודעות, הגיע הזמן להוסיף "תוספי מודעות" כדי להרחיב את המודעות שלנו וכדי להוסיף עוד אמצעים להנעה לפעולה. כדי להגיע להוספת התוספי מודעות, לחצו על כרטיסיית "מודעות" ובחלק העליון העבירו את הלשונית לתוספי מודעות. גם בחלק זה, בשביל להוסיף תוספים, נצטרך ללחוץ על הפלוס הכחול. בלחיצה על הפלוס הכחול, נצטרך לבחור את סוג התוסף שאותו נרצה להוסיף. ההמלצה שלי היא תמיד להוסיף את התוספים הבאים: טלפון, SITELINKS (לפחות 4) ויתרונות מרכזיים (לפחות 4). אם אתם יכולים להוסיף גם מידע מובנה ומיקום זה יהיה נהדר.
חשוב לזכור!
בגוגל אדס יש משמעות לאיך שאנחנו כותבים את מילות המפתח שלנו – לא נרצה לכתוב את מילת המפתח כמו שהיא כי נקבל המון מונחי חיפוש שלא רלוונטיים אלינו.
ישנם סוגי התאמות למילות המפתח ולכן נרצה לכתוב את מילות המפתח בהתאמות שונות. את כל הפירוט לגבי סוגי התאמה למילות מפתח, תוכלו למצוא כאן.
הפלטפורמה של גוגל אדס מאפשרת לנו לשנות את סוגי ההתאמות של מילות המפתח ממש בקלות. בכרטיסיה "מילות מפתח", נבחר את כל המילים שנרצה לבצע עליהן את השינוי > נלחץ על "עריכה" בסרגל הכחול ונבחר בשינוי סוגי התאמה. כך, לא נצטרך לשנות כל מילה בנפרד.